Konu özeti

  • Özet

    Tanıtım/Açıklama

    Başlamakta olduğunuz eğitim, öncelikli olarak iki hedef grubuna hitap etmektedir. Bunlardan biri hâlihazırda perakende sektörünün bir parçası olarak çalışan ve kendilerini bu alanda geliştirmek isteyenler; diğeri ise perakende sektöründe çalışmayı ve kariyer yapmayı amaçlayan kişilerdir.

    Birinci gruba dâhilseniz, bu eğitim öğrendiklerinizi pekiştirmenize ve unuttuğunuz temel bilgileri kolayca hatırlamanıza yardımcı olacaktır. Eğer ikinci gruba dâhilseniz, perakendede becerilerin geliştirilmesi eğitimi sizleri sektörünün işleyişi hakkında bilgilendirirken, işe başlarken edinmeniz gereken temel bilgileri de kolayca edinmenizi sağlayacaktır. Böylece, bu eğitim sayesinde perakendenin size göre olup olmadığına kolayca karar verebilecek ve sektöre adım atarken sizleri nelerin beklediğini öğrenmiş olacaksınız.

    Tamamlanması için tahmini süre: 45 saat

    • Ön Test

      Parakende Beceri Eğitimi Ön Test

      Perakende sana göre mi? Testi çöz ve gör!

    • Giriş: Temel Parakende Bilgisi

      Kısa Açıklama:

      Bu bölümde perakende dünyasının çeşitlilğini deneyimleme fırsatınız olacak: yüzlerce alış veriş merkezi, binlerce mağaza, raflardaki sayısız ürün, rengarenk vitrinler, kampanyalar, promosyonlar, gülen yüzler ve enerjik çalışanlar...

      Bu bölümde ayrıca, Perakende Sektöründe sürdürülebilir bir kariyer imkanını nasıl sağlandığını da görmüş olacaksınız. Bu sektörde bir işe girerken en önemli şeyin kendinize ve becerilerinize güvenmek olduğunu unutmayın.


      İçindekiler
      1. İllk Bakışta Parakende Nedir?
      2. Parakende Alanında Kariyer Ne Anlama Gelir?
      3. Parakendenin Tanımı Nedir?
        3.1. Parakendecilik ve Toptancılık arasındaki Fark Nedir?
      4. Parakendecilik Nasıl Yapılır?
        4.1. Bir Perakende Şirketinin İşlevleri
      5. Parakende Neden İlgi Çekicidir?
        5.1. Parakendenin Biçimleri
        5.2. Parakende Trendleri

      The Sounds of Retail


    • Müşteriye Odaklanmak

      Kısa Açıklama:

      Bu bölümde müşterilerle iletişim kurmanın inceliklerini öğreniyor olacaksınız. Çalışan olarak tavır ve tutumlarınızın müşterilerin satın alma davranışlarını nasıl etkilediğini göreceksiniz. Bunlara ek olarak, farklı müşteri tipleri ve satın alma davranışları hakkında işinize yarayacak önemli bilgiler ediniyor olacaksınız.


      İçindekiler
      1. Müşteri Kimdir?
        1.1. Müşteriler Neye Değer Verir?
        1.2. Müşteri Segmentasyonu
      2. Müşteriyi Anlamak
        2.1. Davranış Oluşumu
        2.2. Satın Alma Davranışı
        2.3. Satın Alma Süreci
        2.4. Satın Alma Kararını Etkileyen Faktörler
        2.5. Müşterinin Satın Alma Kararı
        2.6. Müşteri Bizi Neden Terk Eder
        2.7. Müşteri Türleri
      3. Müşteri İle İletişim Kurmanın Yolları
    • Satış

      Kısa Açıklama: 

      Bu bölümde mağazanıza gelen müşterileri en iyi şekilde ağırlamayı öğreneceksiniz. Böylece müşterilerin alış veriş yaparken kendilerini rahat hissetmelerini ve sizi tekrar tercih etmelerini sağlayarak sadık müşteriler edineceksiniz.

      Bunun için de satış sürecinin belli başlı aşamaları hakkında bilgi edineceksiniz. Örneğin, satışa hazırlık süreci, ürünlerin sunuma doğru şekilde hazırlanması, başarılı satış konuşmasının nasıl yapıldığı ve satış işlemleri tamamlandıktan sonra yapılması gerekenleri öğreneceksiniz.


      İçindekiler
      1. Başarılı Satış Personeli Nasıl Olunur?
        1.1.Müşteri Odaklı Yaklaşım
        1.2.Bir Satış Personeli Olarak Görevleriniz Nelerdir?
      2. Satışa Nasıl Hazırlanmalı?
        2.1.Personelin Görünümü
        2.2.Mağazayı Hazırlamak
        2.3.Ürün Bilgisi
        2.4.Ürün Sunumu
      3. Başarılı Satış İletişimi Nasıl Kurulur?
        3.1.Satış Diyaloğunun Aşamaları
        3.2.Temas Aşaması
        3.3.İhtiyaçlar Aşaması
        3.4.Teklif Aşaması
        3.5.Kapanış Aşaması
        3.6.Müşterinin Uğurlanması
      4. Satış Sonrası Prosedürler Nelerdir?
      5. İpuçları
    • Kasa Prosedürleri

      Kısa Açıklama:

      Bu bölümde kasa prosedürleri ve kasadaki günlük çalışma akışı hakkında ilk izlenimi edineceksiniz. Kasa, alışverişin sona erdiği ve ödemenin yapıldığı yer olduğu için hem müşteriler kem de çalışanlar için oldukça önemli bir noktadır. Perakende de kasanın neden bu kadar önemli bir yer tuttuğunu eğitimi tamamlayarak kendiniz görün.


      İçindekiler
      1. Kasanın Önemi
        1.1.Kasa Nedir?
        1.2.Kasiyer Kimdir?
      2. Kasada Çalışmak
        2.1.Mesai Başlangıcı
        2.2.Maesai Dahilindeki Görevler
        2.3.Mesai Bitimi
        2.4.Stresli Durumlar
      3. Güvenlik Sorunları
        3.1.Müşterilerce Yapılan Hırsızlıklar
        3.2.Sahte Para
      4. İpuçları ve Diyaloglar
      5. Sözlük
    • Tedarik Zinciri

      Kısa Açıklama:

      Bu bölümde, perakendenin sahne arkası hakında fikir edineceksiniz. Mağazanız için ürün siparişi ve ürünlerin teslim alma prosedürlerini öğreniyor olacaksınız. Bunun yanı sıra, ürünlerin girdi-çıktı işlemleri ve stok yönetimi gibi bilgileri de bu bölümde göreceksiniz.


      İçindekiler
      1. Tanım
      2. Tedarik Zinciri Nasıl İşler?
      3. Mağazalarda Gerçekleştirilen Prosedürler?
        3.1.Temel Stok Kontrolü
        3.2.Envanter Yönetimi
        3.3.Miktar ve Hasar Raporları
        3.4.Ürünlerin ERP Sistemin Girilmesi
    • Yönetmelik

      Kısa Açıklama:

      Bu bölümde, örnek hikayelerle birlikte işinizi yaparken firma kuralları doğrultusunda bağlı kalmanız gereken yönetmelikleri öğreneceksiniz. Bu yönetmelikleri bilmeniz hem müşterilerin hem de kendi haklarınızı gözetebilmeniz için oldukça önemlidir.


      İçindekiler
      1. Giriş
      2. Tüketicinin Korunması
      3. Çalışma Mevzuatı
      4. Telif Hakları Kanunu
      5. Hijyen
    • Son Test

      Parakende Beceri Eğitimi Son Test

      Lorem Ipsum....

    • Öz Değerlendirme Testi

      Brief Introduction to be added:

      Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec efficitur suscipit rutrum. Fusce vel ultrices tellus, eu pharetra erat. Integer varius ante sed nibh volutpat, ac congue lectus lobortis. Aenean aliquet augue non consequat blandit. Duis luctus commodo est, in viverra erat tristique non.